Tuesday, August 26, 2008

K.E.R.M.A.


Rivaldo siirtyy Uzbekistaniin. No niin no, taitaa olla vain ajan kysymys kun joku sankari päättää lähteä rahan perässä vaikka Tsetseniaan tai Georgiaan. Jumalan siunausta maakaasulle, uraanille ja öljylle..

Seuraavassa otteita Rivaldon ensi talven päiväkirjasta:

"Muutin uuteen asuntoon eilen. Siellä on lämmitys! Ovella partioi kaksi konekiväärimiestä yötä päivää, heidän tupakointinsa ei ole hyväksi keuhkoilleni."

"Minulle tarjottiin tänään paikallista perinneruokaa, lassotun paimentolaiskapinallisen kivestä. En oikein pitänyt jälkimausta, liian karva(i)sta."

"Sain vihdoin passini takaisin, tosin nimeni on nykyään Borbavits Al-Rivallah. Näin minulle ainakin kerrottiin, itse en osaa lukea. Pako kohti kotia voi alkaa. Toivottavasti avuksi palkkaamani sissit olivat tosissaan sanoessaan, että he voivat salakuljettaa minut Aralin alitse Turkmenistaniin lampaaksi naamioituneena.."

Leikki sikseen, onhan tällainen rahastus ihan ymmärrettävää. Rivaldo on todennäköisesti kussut omaisuutensa samoihin synteihin kuin muutkin brassit, rahalle on todennäköisesti käyttöä elatusmaksujen ym. handlaamiseen.

Mutta, jos puhutaan maailmanhistorian hienoimmasta hattutempusta, niin tätä ei voi olla mainitsematta. Massiivista rispektiä ja mukillinen caipirinhaa.

1 comment:

ILL said...

Rivaldon salaiset päiväkirjat on aika pysähdyttävää matskua.

Rivaldo on ämmä ja tulee aina oleen vrt. "pallo päähän, mää kuolen ny ja koko maailma nauraa mulle, mutta mä oon niin tyhmä etten voi lopettaa vaan odotan että huoltajat tulee paikalle".